Eindelijk, eindelijk, is mijn volgende “One Week Game” verschenen! (De vorige is alweer 3 maanden terug.)
Je denkt misschien: maar als het zo lang duurde, is het toch allang geen OWG ( = One Week Game) meer?
Nou, ja, dat zou waar zijn als ik echt al die tijd eraan had gewerkt. Maar dat is niet zo: het spel was 2,5 maand geleden al 95% af, ik kon alleen geen mensen vinden om het te testen, wat een behoorlijk cruciaal onderdeel is.
Inmiddels is dat gelukt en is het spel foutloos en af (voor zover ik kan zien) 🙂 Sterker nog, het heeft me weer veel geleerd, waardoor ik de vorige OWG óók even een snelle update heb gegeven.
(Het is altijd bijzonder hoeveel gigantische domme fouten naar boven komen zodra je 3 andere mensen een controller geeft en zegt “ga maar spelen!”)
Bezoek de officiële pagina hier: I Wish You Good Hug (on Pandaqi Games).
Het spel werkt op bijna alle platforms (Windows/Mac/Linux/Android), is gratis, en speelbaar met 1-4 spelers (lokaal, coöperatief). Zie de trailer hieronder …
Ja, het is een hele korte trailer die niet spectaculair is. Mijn apparaat kan niet meer aan dan dit: een paar korte clipjes, simpele overgangen, één achtergronddeuntje (meestal letterlijk de achtergrondmuziek van het spel), en een paar stukjes tekst daarbovenop.
(Bovendien heb ik bij elke poging om Premiere Pro te gebruiken de neiging om mijn laptop uit het raam te gooien. Ooit, op een zonnige dag, kan ik voorgoed alle Adobe programma’s van al mijn apparaten halen en in vrede leven.)
Desondanks vertelt het wel goed hoe het spel werkt, wat je doet, hoe het er uitziet, en wat een beetje de sfeer is. En—voor de marketingmensen onder ons—het eindigt met een simpele call to action: het spel is beschikbaar hier en hier.
(Vroeger zette ik letterlijk de link(s) in de video, maar daar ben ik mee gestopt. Het is te klein en gaat te snel om te lezen, de link kan veranderen, en het is onmogelijk om dat er een beetje “mooi” uit te laten zien.)
Leermomentje: de volgende keer moet ik mijn beeldmateriaal opnemen met alleen geluidseffecten, zodat ik die kan afspelen over de achtergrondmuziek. Nu had ik alle geluid opgenomen, maar ja, dan hoor je ook onze stemmen (terwijl we spelen) en de andere muziek, dus dat kan ik niet editen tot een trailer.
Zoals altijd eindig ik met de belofte dat ik al bezig ben met de volgende “One Week Game” en dat die snel zal verschijnen!
En zoals altijd moet je dat dus met een korreltje zout nemen, want ik maak deze spellen puur omdat ik wil dat er meer multiplayerspellen bestaan (die je samen, in dezelfde kamer, op de bank kan spelen). Ik verdien er niks aan. Er zitten niet eens advertenties in (of iets dergelijks). Dus ik moet het gros van mijn tijd toch in andere zaken steken.